tirsdag 13. april 2010

Jeg har fått dilla

Jeg begynte å lese C.J. Sansom sin bok Oppløsning her om dagen og er nå på bok nr. 2 Mørk ild.
Det er i alt fire bøker i denne serien, så langt.
Jeg har må bare si at jeg er blitt bitt av basillen på historiene om Mester Matthew Shardlake.
Bøkene er historisk krim med handling fra midten av 1500-tallet, det er fra England, tiden med Kong Henrik VIII og Lord Cromwell, og jeg har fått mildt sagt DILLA.

Mer om forfatteren og bøkene kommer senere, nå er jeg opptatt med å lese dem :o)

3 kommentarer:

  1. Jeg leste akkurat Mørk ild og den likte jeg veldig godt. Tror ikke jeg har forstått at det er en serie egentlig. Flere bøker om Shardlake! Kult! Her kan du lese hva jeg syntes om Mørk ild:

    http://knirk.wordpress.com/2010/02/16/m%c3%b8rk-ild/

    SvarSlett
  2. Ja flere bøker:)
    *Oppløsning
    *Mørk ild
    *Monarken (kommer på norsk midten av april 2010). På engelsk heter den Sovereign.
    *Revelation (kommer vel på norsk om ett år)

    SvarSlett
  3. Og bok nr. 5 kommer ut i år (2010) og heter Heartstone.

    SvarSlett