torsdag 13. oktober 2011

Becky Bloomwood er tilbake! En veldig kort anmeldelse av Mini Shopaholic


Tittel: Mini Shopaholic
Forfatter: Sophie Kinsella
Forlag: Bantam Press,2010
ISBN: 978-0-593-05979-1
Sider: 396









HANDLINGEN I MINI SHOPAHOLIC:

(fra bokomslaget, grunnet blogger har ikke armer til å skrive mer)

Becky Bloomwood er tilbake!

Kreditten er stadig oppbrukt, finanskrisen kaster mørke skygger, og nå har hun også en toåring som går sin mor en høy gang. Becky Brandon (født Bloomwood) var sikker på at det å bli mor skulle være den ultimate lykken og få en datter attpåtil, en shoppingvenninne for livet!

Men livet med småbarn er langt fra hva hun hadde forestilt seg, og to år gamle Minnie har allerede plukket opp morens eksklusive shopping(u)vaner. Uansett om de er på Harrods eller Harvey Nicks eller i Minnies egen barnedåp? Kaos og høy temperatur blir det der de ferdes. Minnie har allerede bestilt sin første taxi, favorittordet hennes er «min!», og hun har lagt inn sitt første bud på eBay.

Da finanskrisen treffer familien Brandon med full kraft, lover Becky dyrt og hellig at hun ikke skal kjøpe noe nytt før hun har brukt alt hun har i skapet minst tre ganger. Luke forsøker å sikre en stabil inntekt, og Minnie forblir en eksepsjonelt vanskelig toåring. Det hjelper heller ingen at de fremdels bor hjemme hos Beckys foreldre, og at alles tålmodighet er satt på en alvorlig prøve. For å muntre opp familien bestemmer Becky seg for å overraske med tidenes bursdagsfest. Lavbudsjett, selvfølgelig. Men det viser seg helt umulig å forholde seg til gitte økonomiske rammer, og det er da tingene virkelig begynner å bli kompliserte.


HVA JEG MENER:
(som blogger har skrevet selv)

De tidligere bøkene i Shopaholic – serien har vært en glede å lese men denne sisten boken opplevde jeg som mer stressende og kjedelig. Det blir for meg at forfatteren har kvernet suksessen for langt. Det finnes ikke noe nytt i historien slik det har vært i de andre bøkene.

Joda, jeg lo godt noen ganger men det var ikke de store overraskelsene og de hel sprøe handlingene uteble.

Dette er nok den siste boken for min del i Shop -serien, dessverre må jeg si, for disse bøkene har gitt meg mye glede på en teflon underholdende måte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar